Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

קורס מיינדפולנס אצלך בבית

מדיטציית ‬Mindfulness‬

מיינדפולנס זוהי השיטה המובילה בעולם להפחתת לחצים ,שיפור הריכוז והגברת רמות האושר בחיים

לאורך החיים אנו מפתחים הרגלים ודפוסים פיזיים ומנטלים, חלקם נחוצים ומועילים וחלקם אינם נחוצים ולא מועילים ואף עלולים לגרום לשחיקה ונזק. אנו לא שמים לב להתנהלות האוטומטית שלנו היא חולפת לנו “מתחת לראדר”
.
לאורך השנים היא יכולה לגרום למצבים מתמשכים של מתח, חרדה,
תסמינים פסיכוסומטיים, בעיות רגשיות, כאבים כרוניים ואף דיכאון.

האימון במודעות קשובה מביא אותנו לזהות דפוסים שאינם מועילים
ולהתמיר אותם בדפוסי התנהגות מזינים ומועילים.

ההגדרה המחקרית למודעות קשובה (Mindfulness):

“סוג של תשומת לב שאפשר לפתח על ידי אימון ותרגול. זו מודעות לא שיפוטית, המופנית באופן עקבי למה שקורה כאן ועכשיו.”

תשומת לב ממוקדת

פיתוח מיומנות של מיקוד תשומת הלב על פי החלטה, מבלי להיסחף לרצף חשיבה אסוציאטיבי או להרגלים לא מועילים.

לעתים, כאשר עומדת בפנינו משימה או אירוע עמם קשה לנו להתמודד אנו נסחפים לחשיבה או עשייה שלילית, כגון : מחשבות על כישלון, ביקורת עצמית מוגזמת , אכילת יתר, צפיית יתר בטלוויזיה ועוד.

פיתוח נוכחות ברגע ההווה

“מודעות בלתי שיפוטית מרגע לרגע לתחושות גופניות ולמצבים מנטליים”.(קבט-זין) דרך תרגול מודעות קשובה, ההכרה מורגלת להתייחס בבהירות לרגע הנוכחי ללא התעסקות בעבר או בעתיד.

בזמן התרגול נוכל להיווכח שהתודעה נודדת למחשבות על העבר או על העתיד. המחשבות הללו מתאפיינות בדרך כלל בהלך רוח שלילי הכולל רגשי חרטה על העבר, או דאגה וחרדה לגבי העתיד. לעתים קרובות אנו עסוקים בבניית תסריטים לאירועים עתידיים שכנראה לעולם לא יתרחשו.

איכות החיים

איכות החיים שלנו ועתידנו נקבעים ברגע ההווה. זה הזמן בו אנו חווים, מרגישים וחושבים, ממנו אנו פועלים ומקבלים החלטות. תשומת לב לתכנים המנטליים תיתן לנו אפשרות לשנותם ולהחליף תכנים שליליים ומזיקים בתכנים חיוביים ומועילים. איכות חיינו ומידת הסיפוק והאושר שאנו חווים נקבעת על פי איכות החוויה שלנו ברגע הזה.

פיתוח יכולת קבלה ואי שיפוטיות

חשיבה ביקורתית היא כלי חשוב בהתנהלות חיינו האישיים והחברתיים, אך שיפוטיות מוגזמת כלפי עצמנו וכלפי אחרים גורמת לנו לקונפליקטים פנימיים, הגוזלים את כוחותינו ולעתים מונעים מאיתנו להתקדם ולפעול. פיתוח היכולת להכיל ולקבל את התכנים העולים בזמן ההתבוננות הקשובה הינו כלי רב עצמה. היכולת להכיר בהיבטים החיוביים והשליליים בחיינו, לחקור ולהבין אותם לעומקם, תאפשר להוביל את חיינו בכיוון הרצוי לנו.

שיפור המיומנויות הללו, כיוון תשומת הלב לרגע ההווה, בהכלה וללא שיפוטיות, אינן מטרות בפני עצמן אלא אמצעי רב עצמה, לפעול בתוך מציאות חיינו מתוך ראיה בהירה, שלווה ומהנה.
התנהלות כזו תשפיע לטובה על איכות חיינו, תפקודנו, ובעקיפין על סובבנו.

אופן הלמידה

  • למידה קבוצתית- הלמידה מתקיימת בקבוצה קטנה.
  • התנסות- התרגולים כוללים בעיקר התבוננות שקטה (מדיטציה), סריקת גוף, תנועה מודעת ושיתוף ולמידה מתוך ההתנסויות של המשתתפים במפגש ובבית.
  • תיאוריה- לימוד עיוני
  • תרגול בבית- משימות לבית, לאימון יומי של 45 דקות לפחות, על בסיס מה שנלמד במפגש.

    התרגול היומי בבית ולאורך המפגשים, במשך שמונה שבועות, מאפשר אימון שריר התודעה באופן שיטתי ומתמשך. התרגול הרצוף מאפשר להבחין בשינויים ובפוטנציאל הטמון בהתמדה בתרגול כשגרת החיים.

מה כולל הקורס

  • 8 מפגשי לימוד ותרגול, ומפגש אחד ארוך לתרגול כשנוכל לחזור לשגרה
  • הקלטות שמע עם הנחיות למדיטציה לתרגול בבית
  • חומר ומאמרים כתובים

מנחת הקורס

יניב שמעוני
מתרגל ומלמד שיטות שונות של מדיטציה ומודעות עצמית ב20 השנים האחרונות.
בוגר מסלול רפואה סינית , מאסטר וטריינר בnlp
מתרגלת ומנחה מדיטציה ומודעות קשובה

פרטי הקורס

תאריכים ושעות

9 מפגשים בימי שני

עלות ומיקום

עלות הקורס: 1650 ש”ח. אפשרות לעד 2 תשלומים שווים, ללא ריבית

קבלו מאיתנו מתנה!

קבל במתנה מדריך מצולם מיינדפולנס מובמנט ותוכל כבר להתחיל לתרגל וליהנות מהשפעה המרפאה של התרגול

תהליך הרשמה

1. יש למלא טופס שאלון אלקטרוני ופרטים אישיים בקישור הבא:

2 .יניב מדריך הקורס, ייצור עמך קשר כשבוע לאחר מילוי השאלון לצורך ראיון טלפוני אישי.

3 .לאחר הריאיון הטלפוני ניצור איתך קשר לתשלום

לפרטים ולהרשמה

מכיוון שיש חסמים, מסכים, שמונעים מאתנו לראות מעבר לגבולות ששמנו לעצמנו.
כן, כן, הגבולות שאנחנו שמנו לעצמנו!
הגבולות הינם דפוסי החשיבה, הרגש וההתנהגות שלנו, תפיסת המציאות שסיגלנו לעצמנו שלא תמיד מטיבה עימנו.

This contact form is deactivated because you refused to accept Google reCaptcha service which is necessary to validate any messages sent by the form.