בשבוע שעבר סיפרתי את סיפור הרייקי והתגלותו למערב. השבוע נדבר על הכלים שמיקואו אוסוי גילה כדי להפעיל את אנרגיית הרייקי. במהלך חיפושיו אחרי סימנים שיובילו אותו כיצד להתחבר לאנרגיית הרייקי, הוא החליט לעלות על הר קורימיה שביפן ונדר נדר שהוא לא ירד מההר עד אשר הסוד כיצד להשתמש באנרגיית הרייקי יתגלה לו. האגדה מספרת שבאחת מהמדיטציות שלו הוא חווה את ההתגלות של שלושה סמלים- המפתחות שדרכם ניתן להפעיל את הרייקי.  את ציורם  של הסמלים לא הבאתי כאן. המסורת מבקשת להעביר את הסמלים בתהליך של חניכה בלבד. זו ההבטחה שנתתי ביום שהמורה שלי לימד אותי את סמל המאסטר (השלב שאחריו ניתן ללמד את הרייקי ). כיום ניתן לראות את הסמלים גם באינטרנט.

שלושת הסמלים:
צוקוריי – הסמל צו'קוריי  פירושו הגברת האנרגיה –רכזו את הכוח כאן = היקום . בסמל זה משתמשים להגברת רמת האנרגיה -"מפסק האור". כאשר אנו עובדים עם אנרגיית הרייקי, אנו עובדים עם אור. הצו' קו ריי מגביר את רמת האנרגיה ויכולת ההכלה גדלה.  הצו' קו ריי מרכז את האנרגיה בנקודה אחת: כוח השמיים יורד למטה לכיוון האדמה, והספירלה  היא  הכוח הנשי או כוח האדמה.

שימושים נוספים של הסמל:
הטענה עצמית:
אפשר לצייר או לדמיין את הקו היורד לאורך עמוד השדרה ואת הספיראלה עוטפת את הגוף כולו,  ובכך למשוך אנרגיית רייקי מהיקום לתוך הגוף.  ניתן לעשות זאת במשך היום

בכל פעם שמציירים את הסמל יש לחזור על שמו שלוש פעמים ע"י ציור הסמל על הגוף.  האנרגיה תופעל ותימשך אוטומטית לגוף.

הגנה עצמית:
כאשר אנחנו נמצאים בסיטואציה לא נעימה או קשה פיזית, נפשית, או רגשית, אפשר לצייר את הסמל בתוכנו או ממולנו כדי שישמש הגנה בפני אותה סיטואציה.

הגנה לאחר:
ניתן להשתמש בסמל להגנה על אחרים- גם חיות ועצמים.

טיפול עצמי:
ניתן לצייר את הסמל על כפות הידיים ואז לעשות את הטיפול בצ'קרות. אפשרות נוספת היא לצייר את הסמל על הצ'קרות כדי להפעילן ולמלא אותן.

תרופות:
הכנסת הסמל לתוך תרופות שאנו לוקחים כדי להטמיען בדרך הטובה ביותר ולהימנע מתופעות  לוואי. כמו כן ניתן לעשות רייקי למזון ולשתייה, להגברת האנרגיה וכוח החיות שלהם ולעזור לתהליך ההתמרה בגוף.

שימוש חופשי:
בכל מטרות החיים, בכל מקום ומצב בהם אנו זקוקים להגנה ועזרה.

 סיי-היי-קי- מפתח ליקום – אדם ואלוהים מתאחדים

סמל הרמוני.  משתמשים בו בעיקר לאיזון המערכת הרגשית. רוב המחלות המחלות הפיזיות נוצרות ממקור רגשי, משמש כמקור כמנוע למחלה עצמה. יש גם מצבים הפוכים: טראומה פיזית שמשפיעה על המצב הרגשי.

מה גרם למה? מה קודם? זו שאלה מורכבת שאין מקום לדון בה כעת. עם זאת, ניתן להבין כי הפיזי והרגשי לעולם מחוברים. עולם הרגשות הוא עולם מורכב ומסובך. למדנו שאין זה יאה לבטא את רגשותינו. פעמים רבות, יש את מה שאנחנו מרגישים ויש מנגד את המוסר וחוקי החברה . כל רגש מעיקרו נוטה לבטא את עצמו במרחב . זו תנועה אנרגטית מסוימת ששואפת להגיע לידי מיצוי.

כאשר התנועה לא מושלמת, הרגש לא מובע ונוצרת תקיעה אנרגטית רגשית. מצב זה לשיבושים  ולרעש פנימי. ככל שהרעש בתוכנו גדל,  ככל שהטראומות מודחקות, ככל שישנן תנועות לא גמורות-  כך חוסר האיזון גדל ומתעצם . כל חוסר איזון מתבטא בצורה שונה מאדם לאדם.

ברייקי, נטפל באמצעות הסיי היי קי נטפל גם במימד הרגשי . לעיתים, במהלך הטיפול יוכל המטופל לחוות רגשות מסוימים מהעבר.  כמטפלים, נאפשר לו לעבור את התהליך ולשחרר את הרגשות הכלואים בתוכו. האנרגיה זורמת למקום שבו הריפוי דרוש בכל הרבדים: הרגשי המנטאלי הפיזי והרוחני. שחרור הרגשות מביא לשחרור הלחץ שרבץ על הגוף, וכך מתאפשרת זרימה טובה יותר של האנרגיה.

בזמן שמטופל/ת לא מצליחים לבטא את רגשותיהם, נוכל להשתמש בסיי היי קי כדי לתמוך ולעודד את ביטוי הרגש שתקוע.

סמל זה עוזר לאיזון בין חלקי המוח – הימני והשמאלי. ניתן להשתמש בו כדי ללמוד, לחקור ולהשיג בהירות מחשבתית בנושאים שדרושה לנו הבנה חדשה בהם. יש המשתמשים בסמל על ספר מסוים במטרה שדרך הסמל, יתחברו לרמת ההכרה של הכותב, וכך יוכלו להבין טוב יותר את המסר.

ניתן לעשות שימוש בסיי היי קי לריפוי יחסים ולהביאם להתבטאות הגבוהה ביותר של מערכת יחסים. (לעיתים ההתבטאות הגבוהה של מערכת יחסים היא להפסיקה). נדגיש כי הרייקי אינו ניתן לשליטה במובן של מניפולציה על האחר. הוא פועל כדי למצות את היכולות והפוטנציאל הגדלים מאותו קשר.

הון-שזה-שו-נן- ללא עבר, ללא הווה  וללא עתיד.
סמל זה מיועד לריפוי מרחוק, לשליחת אנרגית רייקי לאדם הנמצא באזור אחר, או לעבר שלנו, למטופל וכמובן לעתיד. כאן אנחנו עובדים עם הגוף המנטלי שבאמצעותו, דרך הדמיון שמשמש כגשר בין המקומות, אנו לומדים להשתמש בסמל כדי לשלוח ריפוי מרחוק לאדם ספציפי.

ההון-שזה-שו-נן  עוזר לנו לנוע בין ממדי הזמן והמרחב. התודעה יכולה לנוע בחופשיות בין הממדים ובאמצעות הסמל לרפא טראומות וחסימות. אנו משתמשים בדמיון  כדי לראות את האדם שזקוק לריפוי נצייר את הסמל בעניי רוחנו ונשלח לו את האנרגיה.

*הערה – רייקי שולחים רק בהסכמת המטופל. כאשר האדם לא בהכרה, מבקשים אישור מאדם קרוב אליו.

ההון-שזה-שו-נן  בטיפול לאדם נוכח :
בטיפול הפיזי ניתן להשתמש בהון-שזה-שו-נן  כדי לחזור לעבר ולהתחבר לאירועים וטראומות. הסמל ישמש כסימולטור נוסף כדי להתחבר לאירוע. כאשר הרגש עולה, נוכל להשתמש ב סיי היי קי כדי לרפא את הגוף הרגשי. גם בטיפול עצמי נעבוד עם הסמלים:  צו' קו ריי  להגברת האנרגיה הפיזית  סיי היי קי  לטיפול ברגשות וההון שזה שו נן כדי להגיע לאותו מקום.

דוגמא:
נוכל להשתמש בהון שזה שו נן   כדי לשלוח לעצמנו ריפוי לעבר העתיד ויחד איתו את שאר סמלי הרייקי – ניתן להשתמש במצבים כמו פגישה חשובה, מבחנים, ניתוחים וכו'. האנרגיה תגיע לאותו מימד ותחל את פעולתה בזמן ההווה. בעולם התודעה העבר ההווה והעתיד הם אחד.

יניב שמעוני- יניב שמעוני מטפל מומחה ברפואה סינית דיקור וצמחי מרפא Dipl.ac.&c.h. מרכז "היגאיה"- פארק המים רעות.